literacka
Liczba pozycji: 5
Sklepy cynamonowe – audiobook
Bruno Schulz
Sklepy cynamonowe Brunona Schulza to zbiór opowiadań, wydanych po raz pierwszy w 1934 roku. Opisuje dzieje pewnej rodziny z prowincji, poszukując, jak twierdził sam autor, mitycznej treści wynikającej z dziecięcych fantazjii, leków i przeczuć. Głównym bohaterem jest ojciec, drobny kupiec. Wyraźny obiekt fascynacji autora, opisany jest jako demiurg obdarzony nadludzkimi możliwościami, żyjący na granicy...Data dostępności:
Data publikacji:
Chłopi – audiobook
Władysław Stanisław Reymont
Maciej Boryna, mieszkaniec wsi Lipce i właściciel największego gospodarstwa, postanawia poślubić Jagnę - piękną dziewczynę, do której wzdychają mężczyźni z całej wioski. Nie wie jednak, jak bardzo namiętny romans łączy jego syna z młodą marzycielką i do jakiego zamieszania i konfliktów doprowadzi ta skomplikowana relacja. Powieść „Chłopi”, która przyniosła Reymontowi międzynarodową sławę,...Data dostępności:
Data publikacji:
Pożegnanie z Marią i inne opowiadania – audiobook
Tadeusz Borowski
Pożegnanie z Marią i inne opowiadania Tadeusza Borowskiego należą do wielkich literackich świadectw o II wojnie światowej. Opowiadania, oparte na autobiograficznych wspomnieniach autora, łączy postać Tadka, głównego bohatera, a zarazem narratora, który w pierwszej osobie opisuje swoje doświadczenie więźnia obozu koncentracyjnego. Opowiadania napisane są metodą behawiorystyczną, opisują wyłącznie zachowania...Data dostępności:
Data publikacji:
Wyniosłe wieże – ebook
Lawrence Wright
Kiedy w 1979 roku wojska radzieckie najechały Afganistan, w obronie kraju stanęły wspierane przez Stany Zjednoczone grupy miejscowych partyzantów zwanych mudżahedinami. W wojnę zaangażował się także saudyjski milioner Osama bin Laden ze swoją grupą słabo wyszkolonych i źle zorganizowanych idealistycznych bojowników. Lawrence Wright na podstawie setek relacji, dokumentów i przeprowadzonych osobiście...Data dostępności:
Data publikacji:
Podaj dalej, czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki – ebook
Grzegorz Kosson
Najlepsza książka roku 2013 w kategorii "Klient, sprzedaż, marketing" w rankingu THINKTANK „Podaj dalej, czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki” to fascynująca podróż do świata marek, które swoimi historiami porywają tłumy. Jednak nie same marki, ich sukcesy są tu najważniejsze. Istotne jest to jak odnalazły w sobie powołanie, odkryły swój talent. Książka nie jest poradnikiem o sztuce...Data dostępności:
Data publikacji: