wacław
Liczba pozycji: 11
Europa centralis – ebook
Wacław Felczak
Wacław FELCZAK (1916-1993) – historyk, profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego, wybitny specjalista w zakresie historii Węgier, Europy Środkowej i Słowiańszczyzny południowej w XIX i XX wieku, wielki patriota, legendarny szef kurierów tatrzańskich, bohater walki o niepodległość Polski w okresie II wojny światowej i powojennym. Współpatron Nagrody im. Wacława Felczaka i Henryka Wereszyckiego, przyznawanej...Data dostępności:
Data publikacji:
Pracownik umysłowy i inne pisma – ebook
Jan Wacław Machajski
Na publikację składa się pierwsze polskie tłumaczenie trzech spośród czterech części „Pracownika umysłowego”. Poprzedzone jest ono wstępem, w którym zostały prześledzone losy machajewszczyzny i jej związki z różnymi nurtami politycznymi, od trockizmu po neokonserwatyzm. Jeden z zarazem najczęściej cytowanych na świecie – zwłaszcza w momentach wielkich politycznych przewrotów XX wieku – i zarazem najmniej...Data dostępności:
Data publikacji:
Dziennik 1943 – ebook
Wacław Grubiński Joanna Raźny
Grubiński, przed 1939 rokiem wzięty dramaturg i felietonista, jest dzisiaj autorem niemal całkowicie zapomnianym, poza przywoływanym od czasu do czasu zapisem jego doświadczeń w Związku Sowieckim w utworze Między młotem a sierpem, po raz ostatni wydanym w 1990 roku. Lektura tych wspomnień z 1943 roku dowodzi, że całość Dzienników może być świadectwem, które dostarczy przydatnych spostrzeżeń i opinii....Data dostępności:
Data publikacji:
Znaczenie czy ekonomia? Podstawy odkrycia naukowego – ebook
Wacław Šmid
Świat ukryty w Kosmosie. Nieznane parametry w prawach nauki. Skryte porządki i intencje. Ukryta świadomość. Tak samo jest z ekonomią - kapitał zamknięty w sejfach. Jak je otworzyć i skutecznie wykorzystać wydobyte z nich środki? Tego nie rozwiąże populizm. Nie tknie tym bardziej narodowa prawica. Potrzeba w tym celu trzeciego narzędzia - naszego UMYSŁU. Ekonomia często mija się z prawdą. Chyba...Data dostępności:
Data publikacji:
Umysł projektujący. Powstawanie nowej metodologii – ebook
Wacław Šmid
Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie, skąd się biorą nasze ludzkie pomysły i inspiracje na rozwiązanie problemów: od najmniejszych aż do tych wielkich, znaczących dla rozwoju nauki i naszej wiedzy w sensie potocznym, czyli zdroworozsądkowym, w sensie naukowym, literacko-artystycznym czy wreszcie religijno-mistycznym. Wybrane postaci i ich wypowiedzi na wszystkie powyższe tematy zajmują szczególne...Data dostępności:
Data publikacji:
Umysł odkrywający. Rozwój nowej metodologii – ebook
Wacław Šmid
Jak pokazują analizy metodologiczne, inspiracją największych odkryć ludzkości były myśli o Bogu, a także o rezultacie jego kreacji: ładzie, doskonałości budowy i matematycznej precyzji ruchu ciał w Kosmosie. Mylił się więc Einstein twierdząc, że Bóg, ów Wielki Mistrz, nie zajmuje się losami i życiem ludzi. Wprost przeciwnie: wpływa generująco na ich pomysły, intuicję, przeczucia, intelekt i wyobraźnię....Data dostępności:
Data publikacji:
Zarządzanie reklamą. Wydanie II – ebook
Wacław Šmid
Co w życiu każdego człowieka może stanowić największą wartość i dlaczego dąży do jej osiągnięcia? Dlaczego chce zdobyć coś, co może zaspokoić jego potrzeby, pragnienia, a nawet marzenia? - Tym czymś najczęściej bywają określone produkty, usługi, informacje i idee, które także są treścią komunikatów reklamowych. Reklama w takim rozumieniu przenosi człowieka ze świata wartości do świata dóbr. Dzięki...Data dostępności:
Data publikacji:
Umysł technologiczny. Zasady nowej metodologii – ebook
Wacław Šmid
Człowiek wierzy, że Wszechświatem rządzą niezmienne prawa, które może odkrywać, a sam Bóg tak ludzki świat urządził, że prawa te zawsze cechuje własność, zwana Czystą Formą, czyli oprócz tego, że rządzą one ruchami planet i galaktyk, cechuje je niezwykłe PIĘKNO. Bóg się objawia we Wszechświecie i to jest epifania. W ten sam sposób człowiekowi objawiają się galaktyki, gwiazdy, planety - w tym nasza...Data dostępności:
Data publikacji:
Język reklamy. Wydanie II – ebook
Wacław Šmid
Wszyscy jesteśmy konsumentami różnego rodzaju produktów, usług i informacji. Dlatego też często spotykamy się z reklamowymi apelami, zachęcającymi do zakupu. Czy obecna reklama ma taką siłę oddziaływania, aby nas do czegoś zachęcić? Prawdopodobnie odpowiedzi na tak postawione pytanie byłyby w znacznej mierze podzielone. Tak się dzieje, że reklama jest komunikatem, który ma nas o czymś informować...Data dostępności:
Data publikacji:
Pochwała niepokory – ebook
Opracowanie zbiorowe
Człowiek niepokorny, czyli jaki? Można szukać synonimów, próbować opisywać: nieszablonowy, nawet w jakiś sposób zbuntowany, myślący samodzielnie, działający nieschematycznie, ktoś, kto nie pozwala się nieść fali, nonkonformista… Wybierając bohaterów do naszej książki, szukaliśmy z jednej strony ludzi idących pod prąd, takich, którym otoczenie często przyglądało się z przerażeniem lub politowaniem,...Data dostępności:
Data publikacji: