przedsiebiorstw
Liczba pozycji: 393
Upadłość przedsiębiorstw a wykorzystanie sztucznej inteligencji (wyd. II). Rozdział 2. Ekonomiczne uwarunkowania upadłości przedsiębiorstw – ebook
Tomasz Korol Błażej Prusak
Autorzy zajęli się w książce modelowaniem prognozowania upadłości polskich przedsiębiorstw na przestrzeni ostatnich 10 lat, koncentrując swoją uwagę na doborze metod, ich modyfikacji, doborze odpowiedniej próby uczącej i testującej, identyfikacji kluczowych wskaźników oraz testowaniu skuteczności proponowanych metod z uwzględnieniem różnych wersji modeli. W książce można wskazać trzy nurty rozważań:...Data dostępności:
Data publikacji:
Reakcja małych i średnich przedsiębiorstw na kryzys – ebook
Anna Skowronek-Mielczarek
Dynamiczne zmiany koniunktury gospodarki, obserwowane w latach 2009-2014, wywołały określone reakcje małych i średnich przedsiębiorstw, wpłynęły na zmiany ich zachowań, sposobów funkcjonowania, skutkowały także podejmowaniem określonych działań dostosowawczych. Książka stanowi syntetyczne podsumowanie badań naukowych, realizowanych przez zespół pracowników Instytutu Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej...Data dostępności:
Data publikacji:
Marketingowe strategie internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. Podejście holistyczne – ebook
Grzegorz Karasiewicz
W książce przedstawiono kompleksowy model marketingowej strategii internacjonalizacji przedsiębiorstw w wymiarze teoretycznym i praktycznym. Autor wskazał, jakie decyzje marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych prowadzą do pozytywnych efektów finansowych. Uwzględnił przy tym, opierając się na oryginalnych badaniach empirycznych, specyfikę polskich przedsiębiorstw prowadzących działalność...Data dostępności:
Data publikacji:
Przepływy pieniężne w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw – ebook
Tomasz Maślanka
W książce szeroko zaprezentowano wykorzystanie rachunku przepływów pieniężnych w analizie finansowej oraz w prognozowaniu upadłości polskich przedsiębiorstw. Zagadnienia te zostały przybliżone zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i empirycznym. W części empirycznej przedstawiono m.in. wyniki badań dotyczących kształtowania się wskaźników analitycznych opartych na cash flow w branżach budowlanej i...Data dostępności:
Data publikacji:
Internacjonalizacja przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej - ujęcie marketingowe – ebook
Marcin Komor
W książce podjęto problematykę internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw na rynku Unii Europejskiej. Istotne wydają się zwłaszcza rozważania nad działaniami marketingowymi dotyczącymi umiędzynarodowienia polskich przedsiębiorstw. W pracy zastosowano zarówno metody jakościowe, jak i ilościowe. Opierając się na wynikach oryginalnych badań empirycznych zidentyfikowano i scharakteryzowano czynniki,...Data dostępności:
Data publikacji:
Wpływ ekspansji zagranicznej na efektywność przedsiębiorstw – ebook
Krystian Barłożewski
Publikacja pokazuje efekt „iluzji internacjonalizacji”, prowadząc do wniosków sprzecznych z powszechnie obowiązującym poglądem, że wyjście firmy na rynki zagraniczne bezpośrednio prowadzi do lepszych wyników w stosunku do firm pozostających w kraju. Zawiera szereg praktycznych wskazówek dla menedżerów planujących lub prowadzących ekspansję zagraniczną w celu zwiększenia szansy na odniesienie sukcesu. Celem...Data dostępności:
Data publikacji:
Strategiczne uwarunkowania działania współczesnych przedsiębiorstw. Tom 13 – ebook
Tadeusz Falencikowski Janusz Dworak
Zarządzanie przedsiębiorstwem w XXI wieku związane jest przede wszystkim ze sposobami konkurowania na rynku. Prowadzenie walki konkurencyjnej jest jedną z części zarządzania strategicznego. Powoduje to, że pracownicy nauki ciągle poszukują nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów materialnych i niematerialnych w przedsiębiorstwach oraz poza nimi. Badania przeprowadzone przez grupę pracowników...Data dostępności:
Data publikacji:
Systemy ostrzegania przedsiębiorstw przed ryzykiem upadłości – ebook
Tomasz Korol
Zagadnienie upadłości przedsiębiorstw jest bardzo ważne z punktu widzenia zarówno teorii ekonomii, jak i praktyki gospodarczej. Obecny ogólnoświatowy kryzys finansowy dowiódł, że nawet najlepsze międzynarodowe koncerny powinny nieustannie monitorować sytuację finansową swoją, jak i firm, z którymi współpracują. Proces globalizacji doprowadził do powstania skomplikowanej sieci zależności w otoczeniu...Data dostępności:
Data publikacji:
Modele biznesu przedsiębiorstw. Analiza i raportowanie – ebook
Jan Michalak
W warunkach nieciągłości zmian w otoczeniu, rosnącej presji konkurencji i konieczności poszukiwania efektywnych rozwiązań kreujących wartość dodaną dla interesariuszy koncepcja modelu biznesu staje się coraz bardziej atrakcyjnym podejściem do zintegrowanego zarządzania strategicznego i operacyjnego przedsiębiorstwem. Niniejsza publikacja - jako jedna z pierwszych w polskim piśmiennictwie - jest poświęcona...Data dostępności:
Data publikacji:
Ewolucja zarządzania strategicznego w trakcie rozwoju przedsiębiorstw – ebook
Andrzej Kaleta
Projekt badawczy będący przedmiotem publikacji bazuje na założeniu, że wraz z rozwojem, a zwłaszcza wzrostem Przedsiębiorstw, ewoluują metody zarządzania strategicznego. Wpływ na to mają zarówno zmieniające się możliwości rozwojowe wynikające z doświadczenia, wiedzy, zasobów, jak też i inne wymagania wobec strategii, coraz bardziej formalne, a także związane z komunikacją i skuteczną realizacją. Owe...Data dostępności:
Data publikacji: